Af og til så har man som medarbejdere og kollegaer brug for at tage ud på en tur sammen, hvor det handler om at lære hinanden at kende og hvor det handler om at man skal komme hinanden rigtig tæt. De fleste arbejdspladser vil opleve, at hvis man tager på sådanne ture, så vil man som kollegaer få det bedre bagefter fordi, at man har nogle sjove referencer, som man kan trække på sammen. Der kan være mange forskellige ture man kan tage på og en af dem kunne for eksempel være at tage ud for at kigge på arbejdsbukser, hvilket også ville komme medarbejderne selv til gode. Se her hvis du ønsker at lære mere om hvordan arbejdsbukser kan være en god ting for dig og dine ansatte.
Med arbejdsbukser som omdrejningspunkt
Man kan altid finde en ting, som kan være omdrejningspunkt for den tur man tager på, men af og til kan det være godt, at der er en konkret ting, som i sidste ende kommer alle til gode. For det kan være, at nogle vil have lidt svært ved at skulle ud på en tur, hvis det helt eksplicit hedder sig, at man skal ud på teambuilding. I stedet kan man gøre arbejdsbukser til det primære omdrejningspunkt for turen for så vil det være det, der er i fokus.
Måske kan man, når man er fremme i butikken eller hvor man vælger at købe arbejdsbukser vælge at man skal mødes og snakke sammen. Det er ikke sikkert, at dine medarbejdere vil undre sig så meget over, at I er i en butik. Det handler blot om at du skal få det til at virke realistisk. Dernæst kan det være, at du siger, at folk skal gå sammen i par bestående af to medarbejdere. Så kan det være, at du finder nogle arbejdsbukser frem og siger, at samtlige medarbejderpar skal kigge på disse arbejdsbukser og sige hvad der er godt ved dem og hvad der ikke er så godt ved dem. Alt dette vil give dig meget nyttig information, som du kan bruge.
Glade medarbejdere og gode arbejdsbukser
Selvom den oprindelige tanke og hele formålet med turen var, at man som arbejdsgiver fandt nogle gode arbejdsbukser så gør det slet ikke noget, hvis man rent faktisk ender med at tage hjem og have nogle medarbejdere, som er gladere nu end de var før. Og det kan meget vel være tilfældet hvis man har formået at få medarbejderne til at snakke sammen og til at løse konkrete udfordringer sammen.
Noget som også meget sker på arbejdspladsen er, at der er uenigheder, som kan være svære at løse. Det er altid svært for en arbejdsgiver at håndtere dette, men hvis man vænner medarbejderne til hvordan de kan løse konflikter bliver det nemmere. For eksempel vil det helt sikkert gøre det nemmere næste gang der er en konflikt fordi, at de sammen har skulle vurdere nogle arbejdsbukser sammen ud for nogle kriterier, som dog er helt anderledes for de forskellige personer.
Om forfatteren